Açık Sistem
Etkinlik sınıfları, yaş grubunun gelişimsel özelliklerine uygun olarak tasarlanmıştır. Bu sınıflar, çocukların benlik kavramını ve benlik saygısını geliştirme süreçlerine katkıda bulunurken aynı zamanda kültürel kimliklerini oluşturmayı, güçlü oldukları alanlar hakkında farkındalık kazanmayı ve bağımsız hareket etme becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Etkinlik sınıfları tüm yaş gruplarına yöneliktir ve öğrencilere tercihlerine göre seçenekler sunar. Bu sınıflar, öğrencilerin materyallerle veya arkadaşlarıyla etkileşimde bulunmalarına izin verir ve onları başıboş veya sessizce masada oturmaya zorlamaz. Çocuklar daha özgür, bağımsız ve sorumlu bir şekilde hareket edebilirler, ancak aynı zamanda öğretmenlerine ve diğer grup üyelerine karşı sorumluluklarını da yerine getirme fırsatına sahiptirler.
Oryantasyon
FRÖBEL Anaokulu, oryantasyon sürecine büyük önem verir ve çocukların okula uyum sağlayabilmeleri için dikkatli bir yaklaşım benimser. Eğitimciler, oryantasyonun çocuklar için ne kadar kritik olduğunu anlarlar ve ailelere bu süreçte rehberlik ederler. Bu süreçte çocukların güvenilir bir kişi olan anneleri, babaları veya bakıcılarından ayrılmaları ve yeni bir çevreye girmeleri gerektiğini kabul etmeleri önemlidir.
Her çocuğun ihtiyaçlarına uygun bir oryantasyon programı düzenlenir ve bu, her çocuk için ayrı saatlerde tek tek yapılır. FRÖBEL, genel uygulamadan farklı olarak, oryantasyonun bireysel ve çocuğa özel olarak düzenlenmesine önem verir. Oryantasyon süreci, ebeveyn ve eğitimci arasında güvenilir bir bağın oluşmasını hedefler. Bu nedenle ebeveynler, oryantasyon sürecine aktif olarak dahil edilirler. Ebeveyn ve eğitimci iş birliği, çocuğun okula iyi bir başlangıç yapmasına yardımcı olur. Bu yaklaşım, çocukların güvenli ve destekleyici bir ortamda okula uyum sağlamalarına katkıda bulunur.
Üç Dilli Eğitim
FRÖBEL İstanbul, İstanbul Emirgan’da bulunan bir kurum olup çocuklara erken yaşlarda üç dil olan Almanca, Türkçe ve İngilizce’yi öğrenme fırsatı sunar. Anaokulunda çocuklar günlük yaşamlarında bu üç dili oyunlar ve etkileşim yoluyla öğrenirler.
Bu yaklaşım, iletişim ve dil becerilerini geliştirmenin yanı sıra kültürler arası yetenekleri teşvik eder. Türk eğitimciler, Alman ekip üyeleri ve İngilizce eğitimciler çocuklarla kendi ana dillerinde iletişim kurarlar ve bu üç dil anaokulunun günlük yaşamının bir parçasıdır. Çocuklar hangi dili öğrenmek istediklerine karar verirler, bu esneklik onların dil öğrenme deneyimini olumlu bir şekilde etkiler.
Çocuk Hakları
Anaokullarınız, çocuklara Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Konvansiyonu’nda belirtilen hakları öğrenme ve yaşama fırsatı sunar. Bu haklar çerçevesinde:
Çocuklar, toplum içinde olmanın ve sosyal davranışları öğrenmenin deneyimlerini yaşarlar ve diğer insanların haklarına saygı göstermeyi öğrenirler. Eğitim ve kişisel gelişim haklarına saygı duyulur, çocuklara dünyayı keşfetme ve düşüncelerini geliştirme fırsatı verilir. Ayrıca, soru sorma ve kendi cevaplarını bulma haklarına izin verilir. Her çocuğun kendisi gibi olma hakkı kabul edilir, cinsiyet, dil, kültürel geçmiş ve yaşam tarzı farklılıkları desteklenir.
Çocukların katılım hakları teşvik edilir, kendi kararlarını alabilirler ve günlük yaşamlarını etkileyebilirler. Çocukların kendi davranışlarını belirleme ve deneyimlerini edinme haklarına saygı gösterilir. Güvenilir ilişkiler kurma, arkadaşlık oluşturma ve kurallar koyma haklarına sahiptirler. Çocuklar, yetkin pedagojik personelle çalışma ve yüksek kalitede pedagojik deneyimlere sahip olma haklarına saygı görürler. Bu yaklaşım, çocukların haklarına saygı gösterilmesini ve potansiyellerini en üst düzeye çıkarmalarını sağlayarak, onları desteklemeyi amaçlar.
Hareket ve Rahatlama
FRÖBEL anaokulumuz, çocukların hareket ihtiyaçlarına büyük önem verir ve iç ve dış mekanlarda geniş, uyarıcı hareket alanları sağlar. Friedrich Fröbel’in “Çocuklar doğadaki bir bitki gibi özgürce büyüyebilmelidir” ilkesine bağlıdır ve bu nedenle çocuklara geniş bir bahçede oynama ve doğayı deneyimleme fırsatı sunar. Ayrıca çocukların huzur ve rahatlama ihtiyaçlarını karşılamak için uygun uyuma ortamı ve saatleri sunar.
Okulumuz, Almanya standartlarına uygun olması için Almanya’dan malzeme ve ekipmanlar ithal eder ve oyuncaklar doğal malzemelerden yapılır, pedagojik açıdan değerlidir ve ağırlıklı olarak ahşaptan üretilmiştir.
Sağlıklı Beslenme
Anaokulumuzda çocuklara yaşlarına uygun, dengeli, yüksek değerli, Alman Beslenme Birliğinin beslenme tavsiyelerine ve Türk Sağlık Bakanlığının tavsiyelerine göre yönlendirilen bir beslenme tarzı sunulmaktadır. Kahvaltı ve öğle yemeğinin yanı sıra çocuklara iki de ara öğün servis edilmektedir.
Çocuklar için içecek olarak her zaman kolaylıkla ulaşabilecekleri içme suyu, tatlandırılmamış meyve çayları ile bazen de okulda hazırlanmış doğal meyve suları bulunmaktadır. Su sebillerimiz var ve gıdalarımızı ekolojik ortamda yetiştirilmiş ürünlerle taze hazırlanmış sağlıklı yemekler tüketmeye dikkat ediyoruz. Alerjik kişilerin ihtiyaçlarına uygun yemek de sunuyoruz.
İlke Olarak Bağlılık
Stabil duygusal ve sosyal ilişkiler çocuğa güven kazandırır. İnce ruhlu ve empati yeteneğine sahip kişiler olan uzman eğitimcilerimiz, bireysel eğitim süreçleri için önemli olan ilişki yapısını desteklemektedirler. Bizim anaokullarımızdaki çocuklar, sosyal toplumda kendilerini yaşama olanağına sahiptirler.
Orada oyun fikirlerini konuştukları, arkadaşlık kurdukları, dünya hakkında felsefe yaptıkları, ama aynı zamanda anlaşmazlıklara çözüm ürettikleri başka çocuklara rastlarlar.
Bu durum bir çocuğun kişiliğinin ve sosyal-duygusal yeteneklerinin gelişmesine destek olmaktadır ve anaokulundan sonra da süren arkadaşlıkların kurulduğu da az rastlanan bir durum değildir.
İlke Olarak Bireyleşme
Çocuklar kendi faaliyetleri içinde, özellikle de oyun oynarken, deneme ve deneyim biriktirme yoluyla öğrenirler. Çocukların bireysel ilgileri ve konuları gözlemleme yoluyla algılanmakta ve uzman pedagoglar tarafından günlük yaşamda buna uygun olarak kaydedilmektedir. Pedagojik çalışmada bireyselleşme anlamında, bu şekilde çocuklar tercih hakkında bulunma, malzemeleri bağımsız olarak seçme ve bir grup aktivitesini kabul ya da reddetme imkânına sahip olmaktadırlar.
Hiçbir çocuk diğerine benzemez. Biz FRÖBEL’de her çocuğu kendi güçlü yanları ve ilgi alanları ile kabul ederiz ve bunların ifade edilmesini kişiye uygun eğitim önerileriyle teşvik ederiz.
İlke olarak Katılım
Çocuklar, çeşitli elemanlarla kendi başlarına ve diğerleriyle birlikte tayin etme durumunu yaşayarak, kendi yaşam dünyalarının uzmanları olarak ciddiye alınmayı öğrenmektedirler. Çocuklar, katılımcı bir temel tutum sayesinde kendi güçlerine güvenmeyi öğrenmekte, ama aynı zamanda başkalarının iyiliğine ve isteklerine saygı göstermeyi de öğrenmektedirler.
Bu şekilde çocuklar müşterek konulmuş kuralları ve davranış şekillerini kabul etmekte ve birliktelik duygularını ve ekip çalışması becerilerini güçlendirmektedirler.